10 Μαρτίου 2022

Δηλώνουμε την αμέριστη στήριξή μας στον αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στις πειθαρχικές διώξεις

 

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σπάει το ένα ρεκόρ αυταρχισμού μετά το άλλο. Μετά τις δικαστικές προσφυγές, τα «εντέλλεσθαι» και τον ανοιχτό εκφοβισμό των εκπαιδευτικών, τώρα κάνει και το επόμενο βήμα: Στοχοποιεί διευθυντές/ριες και προϊσταμένους/ες που συμμετείχαν στην απεργία – αποχή των σωματείων τους.

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ ενεργοποιούν τις αντιδραστικές διατάξεις του άρθρου 56 του ν.4823/21 και συγκεκριμένα τα άρθρα 5,6, και 7 που αναφέρονται στις ευθύνες των διευθυντών των σχολείων να εφαρμόζουν τις διαδικασίες αξιολόγησης.

Συγκεκριμένα, με απόφαση του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ, Κόπτση, στις 17/2, προχωράει σε «αναστολή οποιασδήποτε διαδικασίας εξέλιξης, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξης» σε Διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τέτοια έγγραφα φαίνεται να έχουν σταλεί σε ακόμα 114 Διευθυντές/ριες και προϊσταμένους/ες Σχολικών Μονάδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας.

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ, αντί να ασχοληθούν με τα τεράστια προβλήματα στην εκπαίδευση, η μοναδική τους εμμονή είναι η τιμωρία των εκπαιδευτικών που δεν υλοποιούν τα σχέδια για την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Αν στο ΥΠΑΙΘ έδειχναν τόσο ζήλο για όλα τα υπόλοιπα, θα είχαν καλυφθεί τα δεκάδες χιλιάδες κενά που υπάρχουν σήμερα, δε θα στοιβάζονταν τα παιδιά σε 25, 26 και πλέον κατά τμήμα, θα υπήρχαν αξιοπρεπείς νέες σχολικές μονάδες και όχι ασυντήρητα κτήρια, που στις αυλές τους δεσπόζουν κοντέινερς, θα υπήρχε ολοκληρωμένος σχεδιασμός ώστε να καλυφθούν τα μορφωτικά κενά που υπάρχουν στα παιδιά μετά από τα 2 χρόνια πανδημίας και τη διαχείρισή της από την κυβέρνηση (συνεχόμενα lockdown, τηλεκπαίδευση).

Οι συλλογικές αποφάσεις των σωματείων και των Ομοσπονδιών δεν ακυρώνονται με εγκυκλίους και διοικητικές αποφάσεις.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ γνωρίζει πολύ καλά ότι οι εκπαιδευτικοί, με τις συλλογικές τους αποφάσεις, δεν αποδέχονται, απορρίπτουν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, τη βαθιά αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στέκεται απέναντι στα σχέδια για κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, για απαξίωση της ολόπλευρης μόρφωσης για όλα τα παιδιά και στροφή στις εφήμερες δεξιότητες, για τη μεταφορά του κόστους ακόμα περισσότερο στις τσέπες των γονιών, για απαξίωση των συλλόγων διδασκόντων και αλλοίωση του παιδαγωγικού ρόλου των εκπαιδευτικών.

Το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει, σε αυτή τη φάση, να στοχοποιήσει τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς, με σκοπό να εκφοβίσει όλο τον κλάδο. Για μια ακόμα φορά παραδέχονται ότι τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της λεγόμενης «αξιολόγησης» είναι χρεοκοπημένα στη συνείδηση της πλειοψηφίας του κλάδου και δεν μπορούν να εφαρμοστούν χωρίς τον βούρδουλα των πειθαρχικών κυρώσεων. Η γενική κατακραυγή του κλάδου οδηγεί από αναβολή σε αναβολή των διαδικασιών της «αξιολόγησης». Αυτή η διαδικασία έχει απαξιωθεί!

Από πέρσι τον Φλεβάρη, οι εκπαιδευτικοί με τις συλλογικές τους αποφάσεις, με την απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης, με τις μαζικές τους κινητοποιήσεις, με την συγκλονιστική απεργία στις 11/10, με τις συλλογικές αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, έχουν κάνει σαφές ότι η αξιολόγηση θα μείνει στα χαρτιά. Αυτές τις συλλογικές τους αποφάσεις υπερασπίζονται και κάθε απόπειρα τρομοκράτησης και επιβολής ποινών είναι, πέρα από όλα τα αλλά, και παράνομη.

Το Υπουργείο Παιδείας αρνούμενο να αναγνωρίσει την πραγματικότητα, αρνούμενο να αποδεχτεί ότι τα σχέδια του βρίσκουν απέναντι τη συντριπτική πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας και των εργαζομένων, συνεχίζει τον αυταρχικό κατήφορο ενεργοποιώντας τιμωρητικές διατάξεις, ποινικοποιώντας ουσιαστικά το δικαίωμα της συμμετοχής σε μια αναγνωρισμένη μορφή αγώνα.


Εδώ και τώρα  να ανακληθούν οι πειθαρχικές διώξεις που αφορούν τους 114 Διευθυντές Σχολικών Μονάδων. Να μην τολμήσουν να στοχοποιήσουν κανέναν εκπαιδευτικό!

 

Ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία δε θα περάσουν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.